Skip to main content
Microsoft 365 Ebru

Microsoft 365

I en stadig utviklende IT-verden sørger Ebru Technologies for å holde våre kunder forberedt, sikret og oppdatert. Microsoft 365 er en omfattende pakke med produkter og tjenester, og valg og konfigurasjon av Microsoft 365-løsninger krever en pålitelig partner.

Vårt Microsoft 365-team fokuserer på å maksimere verdien av Microsoft 365-tjenester. Våre konsulenter utnytter funksjonaliteten i Microsoft-tjenestene for å forbedre produktivitet, sømløst samarbeid og sikkerhet for våre kunder.

Våre Microsoft 365-løsninger gir bedriften:

  • Kontroll over alle enheter.
  • Sømløst samarbeid med andre
  • Beskyttelse av virksomhetens data og enheter.
  • Bistand med oppstart av nye enheter.

Riktig lisensmodell er avgjørende for tilgangen til tjenester for brukerne. Vår rådgivning og proaktive tilnærming sikrer at tjenestene til enhver tid samsvarer med virksomhetens behov.

Motta hjelp fra vårt Microsoft 365-team i dag!

Moderne arbeid

Tjenesten samler alle arbeidsstasjonene dine i Microsoft Endpoint Manager. Her sikres det at arbeidsstasjonene blir oppdatert og får de nyeste sikkerhetspatchene. Tjenesten gir også mulighet for:

  • Automatisk installasjon av program og script
  • Enklere tilgang til nyere sikkerhetsløsninger hos Microsoft som f.eks. «Advanced Threat Protection (ATP)»
  • Fjerndestruering av data fra PC-er som stjeles eller forsvinner
  • Kontroll over nettbrett og mobiler
  • Aktivering av krypteringsteknologi som BitLocker
  • Antivirus (Microsoft Defender)
  • Betinget tilgang ved innlogging
  • Autopilot som gir automatisk oppsett av nye PC-er

To-faktor

To-faktor eller "Multifactor Authentication" (MFA) er blant de raskeste sikkerhetstiltakene å implementere. Enkelt forklart så vil MFA øke sikkerhetsnivået og risikoen for å bli utsatt for svindel reduseres betydelig.

Tanken bak MFA er at hver bruker må benytte flere faktorer for å identifisere seg. Dette blir løst ved bruk av SMS eller en applikasjon på telefonen. Når en logger på med brukeren sin på forskjellige Microsoft-produkter, blir det sendt en beskjed til applikasjonen på telefonen. Brukeren må deretter godkjenne innloggingen på telefonen, for å bekrefte at forespørselen var riktig. 

Kryptering

Information Protection kan betraktes som et ekstra sikkerhetslag, og beskytter sensitive data i e-poster og dokumenter på tvers av virksomheten. Når det ekstra sikkerhetslaget er installert på maskinene, kan brukerne enkelt kryptere innhold via menyen.

Sikkerhetsløsningen er blant annet nyttig dersom du har kontrakter, sykemeldinger eller andre dokumenter som bør beskyttes mot innsyn. 

SharePoint

Med SharePoint og OneDrive lagres filene i Microsoft sin skytjeneste. Brukerne får tilgang til filene både fra utforsker på PC og via nettleser. 

Filene er alltid tilgjengelige og lette å dele med andre som bør ha tilgang til disse. Det er en innebygget versjonshåndtering som sikrer at du kan gå tilbake i tid for å se på tidligere versjoner av filene.

SharePoint er knyttet tett sammen med Teams, og filene er derfor enkelt tilgjengelig også her.

Dette er en veldig fin måte å jobbe på for den moderne arbeidsstyrken! Det skaper en sømløs og effektiv måte å samarbeide med hverandre på samme dokumenter.

Mobile Enheter

Mobile Device Management (MDM) gjør det enkelt for bedriften å få kontroll over alle nettbrett og mobiler i selskapet. Bedriften får en oversikt over alle enheter de eier og har muligheten til å styre dem på en oversiktlig måte. 

MDM gir muligheter for administrasjon og vedlikehold av bedriftens enheter. Dette inkluderer virtuelle maskiner, fysiske PC-er, mobile enheter og IoT-klienter. Videre sørger tjenesten for at enhetene er sikre, oppdatert og kompatible med bedriftens policyer med mål om å beskytte virksomhetens nettverk og data fra uautorisert tilgang.

Det er enkelte begrensninger med Apple-produkter, men alt i alt vil tjenesten gi en god oversikt over alle enheter som finnes innad i organisasjonen. 

Sikker identitet

Microsoft Entra ID er et sikkerhetsverktøy som kan:

  • Oppdage automatisk identitetsbasert risiko
  • Utforske risikoelementer ved bruk av data i portalen
  • Eksportere oppdaget risikodata til tredjepartsverktøy for analyse
  • Automatisk varsel dersom en bruker har økt risiko for å bli kompromittert
  • Identifisere sikkerhetstrusler relatert til brukerpålogging og kontoer, såkalte «risk detections».