Skip to main content
Ebru nettverk

Nettverk

Ebru Technologies er din partner for nettverksløsninger som holder tritt med et raskt skiftende marked, med fokus på sikkerhet og funksjonalitet. Vårt team av erfarne, sertifiserte senior konsulenter har ekspertise innen nettverk og sikkerhet. Vi jobber med anerkjente produsenter som Fortinet, HPE Aruba, Juniper, Palo Alto og Cisco.

Uansett om dere er en liten avdeling eller en stor bedrift med kompleks infrastruktur, er vårt mål å tilfredsstille deres behov for stabilitet, sikkerhet og konnektivitet. Vi tilbyr total drift av løsningen, fra design og installasjon til daglig drift. 

Vår erfaring inkluderer vellykkede prosjekter med fokus på å oppgradere nettverk for stabilitet og sikkerhet, samt en overvåkings - og beredskapstjeneste som gir høyeffektive tjenester til kunder.

Ebru Technologies tilbyr en dagvakt-tjeneste med en dedikert senior nettverkskonsulent som gir øyeblikkelig support og overvåking. Dette styrker vår evne til å håndtere hendelser raskt. I tillegg til vårt nettverksteam har også ServiceDesk bred nettverkskompetanse, som bidrar til å forhindre problemer effektivt.

Vi har for øvrig tette partnerskap med seriøse nettverksprodusenter - det sikrer høy kvalitet i alle ledd.

Motta hjelp fra vårt nettverksteam i dag!

Våre tjenester innen nettverk

Vedlikehold

Programvare på alle komponenter oppdateres løpende etter hvert som utstyrsprodusenten gir ut oppdateringer. Alle oppdateringer vurderes av tekniker hos Ebru. I forkant av installasjoner som er godkjent av kunden, blir det alltid utført en risikovurdering basert på funksjonalitet.

Planlagt vedlikehold avtales alltid med kunde. Generelle systemoppdateringer installeres kvartalsvis innenfor avtalt vedlikeholdsvindu. Kritiske sikkerhetsoppdateringer installeres fortløpende i samråd med kunde.

Beredskap

Med en forvaltningsavtale vil Ebru følge med på kundens underliggende beredskapsnivå. Nettverksteamet har rullerende dagvakt alle ukedager, og denne vakten er fritatt kundeoppdrag.

Saker som ServiceDesk ikke kan løse ved første kontakt, eskaleres umiddelbart til dagvakten. Herfra blir saken håndtert videre og kunden holdes informert i henhold til avtale.

Overvåking

Alle nettverkskomponenter overvåkes kontinuerlig både gjennom aktiv og passiv overvåking. Vårt sentrale verktøy for systemovervåking foretar kontinuerlige tester mot komponenten, slik at den blir aktivt overvåket til enhver tid.

I tillegg samles logg fra komponentene i et sentralisert system for analyse og rapportering. Begge systemene varsler driftspersonell ved eventuelle avvik. Som et minimum overvåkes følgende på alle nettverkskomponenter:

  • Kritiske systemhendelser
  • Oppetid
  • Ressursbruk
  • Status og båndbreddebruk på kritiske koblinger  

System- og sikkerhetsoppdateringer

Nettverksutstyrets programvare holdes løpende oppdatert etter hvert som utstyrsprodusent lanserer oppdateringer. Teknikerne våre gjennomgår oppdateringene før eventuell installasjon.

Vi utfører en risikovurdering basert på funksjonalitet, og tar hensyn til hvordan oppdateringen kan påvirke kunden. Tidspunkt for oppdatering avtales deretter i samråd med kunde. Vi deler oppdateringene inn i to kategorier:  

  • Standard oppdatering: Programvareoppdateringer som i hovedsak inneholder utbedring av feil og funksjonalitetsoppdateringer. Utføres minimum én gang i kvartalet. 
  • Sikkerhetsoppdatering: Oppdateringer som inneholder kritiske sikkerhets-patcher. Denne type oppdatering vurderes og iverksettes fortløpende i samråd med kunde.